Fraude en oplichting in de sierteeltsector – Wedding planner zorgt voor feestjes met zure nasmaak

Sorry, this entry is only available in Dutch. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wedding planners zorgen voor een mooie aankleding van bruiloften met schitterende bloemboeketten. Echter een event manager op Kreta maakt er voor onze deelnemers een minder leuk feestje van. Al drie jaar op rij hopt deze debiteur van de ene naar andere exporteur om bloemen in te kopen en vervolgens niet te betalen. Sinds 2016 is er elk jaar een nieuw slachtoffer die in het ootje wordt genomen. Wanneer gaat dit stoppen?

Laatste leveringen worden niet betaald

Opvallend bij deze wedding planner is dat elk jaar in april de eerste leveringen starten. De debiteur heeft bloemen nodig t/m september van het jaar. Maar die laatste paar facturen worden niet betaald! “In december 2018 meldde zich het derde slachtoffer; opnieuw een deelnemer die een incassoprocedure startte,” vertelt Kees Vink van Floridata. “Dat gebeurt sinds 2016 nu elk jaar in december, steeds weer bij een andere deelnemer”.

Pas de komende maanden op!

Inmiddels hebben we een aantal deelnemers kunnen behoeden voor deze fratsen, maar deze weddingplanner zal in maart of april waarschijnlijk weer toeslaan! Dan gaat deze dubieuze debiteur op zoek naar exporteurs die de eerste leveringen voor een mooi trouwfeestje op Kreta kunnen verzorgen. Laten we er samen voor zorgen dat er niet voor de 4keer wordt toegeslagen. Controleer daarom altijd uw nieuwe klanten bij Floridata en vraag een debiteur rapport op. U weet dan snel of u met een gerust hart kunt leveren, zodat het feestje niet met een zure nasmaak eindigt.

Facebook
Facebook
LinkedIn
YouTube
YouTube