Mijlpaal: Floridata verwerkt 100.000ste debiteur aanvraag!

De eerste debiteuraanvraag ontvingen wij bij de start van Floridata, op 1 april 2014. Zeven jaar later staat de teller op maar liefst 100.000 aanvragen. ‘De debiteurendienstverlening blijft een belangrijk collectief goed voor risicobeheersing van je debiteurenportfolio’, aldus Wesley van den Berg, manager van Floridata. Deelnemers worden gewaarschuwd wanneer er problemen zijn ontstaan bij een debiteur die zij (willen gaan) beleveren of hebben opgevraagd. Ook worden zij gewaarschuwd wanneer er problemen bekend zijn op hetzelfde adres of bij een soortgelijke bedrijfsnaam.

Feiten en cijfers over deze mijlpaal

Van de 100.000 debiteuraanvragen zijn de meeste teruggekoppeld in 2015. Dat was het eerste jaar na de start van de dienstverlening. Inmiddels verwerkt Floridata jaarlijks rond de 13.000 debiteurrapporten. In 6,5% van de gevallen hebben we de status ‘Problemen bekend’ teruggekoppeld, om deelnemers te waarschuwen. Bij zo’n 21% van de aanvragen werd tevens een kredietadvies/kredietlimiet afgegeven. De meeste aanvragen werden gedaan op debiteuren gevestigd in respectievelijk; 

  • Frankrijk
  • Italië
  • Verenigd Koninkrijk en vervolgens 
  • Duitsland. 

Voor de landen buiten de top 10 is z’n 30% van de debiteurrapporten teruggekoppeld.

Inzichten aantal debiteur aanvragen naar land en jaartal

Ruim 95% debiteurrapporten binnen 24 uur teruggekoppeld

De meeste debiteurrapporten worden binnen enkele uren via de Floridata portal teruggekoppeld. ‘Ruim 95% koppelen we binnen 24 uur terug, met of zonder kredietadvies/kredietlimiet’, vertelt Kees Vink, business analist van Floridata. ‘In een enkel geval duurt het wat langer, omdat er dan meestal iets aan de hand is omtrent het betaalgedrag van de debiteur’.

NIEUW: Betaalstatus & gemiddelde betalingstermijn aan te roepen via de Floridata API/webservice

Deelnemers kunnen binnenkort nog makkelijker een oogje in het zeil houden en daarmee debiteurrisico’s beheersen. De Floridata API/webservice wordt namelijk uitgebreid met twee parameters;

  • ‘betaalstatus’ 
  • ‘gemiddelde betalingstermijn in dagen’, op basis van alle beschikbare betaaldata uit het systeem. 

Op deze manier wil Floridata haar deelnemers nog sneller en eenvoudiger voorzien van de meest actuele informatie over de eigen debiteuren. Hierdoor kunnen (mogelijke) risico’s eerder gesignaleerd worden. Informeer naar de mogelijkheden door met ons contact op te nemen, per mail via info@floridata.nl of telefonisch op 020-820 00 35.

FACEBOOK
TWITTER
LINKEDIN
YOUTUBE